Programy i strategie
Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) Burmistrz w terminie do 31 maja (wyjątkowo w 2020 roku do 31 lipca) przedstawia Radzie Miejskiej Nieszawa raport o stanie Gminy Miejskiej Nieszawa.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim.
W debacie nad Raportem o stanie Gminy Miejskiej Nieszawa za 2019 rok zabierają głos radni (bez ograniczeń) oraz mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie poparte podpisami 20 osób do Przewodniczącego Rady Miejskiej Nieszawa.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który została zwołana sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy.
Zgłoszenia należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta w Nieszawie w godzinach pracy urzędu.
Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej Nieszawa zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Radni w debacie zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
Sesja, na której będzie przestawiony raport o stanie Gminy Miejskiej Nieszawa odbędzie się po 24 sierpnia 2020 r. O terminie sesji mieszkańcy będą powiadomieni odrębnym ogłoszeniem.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Nieszawa
/-/ Paweł Zaręba